martes, 2 de mayo de 2017

Fitxa del Projecte centre - NEREA, GEMMA, SILVIA 2º INSO B

FITXA D’ACTIVITAT 

Dinàmica:                      SESSIÓ DE INTERCULTURALITAT

Participants:  20            Durada: 1:30 h

Objectius:


  • Fomentar la tolerància.
  • Millorar les relacions grupals.

Competències i capacitats:
  • Saber emfatitzar i escoltar als companys
  • Capacitat d’acceptar les diferencies.

Materials:
  • paper
  • rotuladors
  • gomets
  • ordinador
DESENVOLUPAMENT - METODOLOGIA
1. Fase d’escalfament - Introducció

Per introduir el tema començarem amb una dinàmica de salutacions. Aquesta dinàmica consistirà a saludar-se de diferents formes, que anirem dient segons la marxa. (Amb la cara, els genolls, traient la llengua…) Per finalitzar aquest escalfament hauran de saludar-se amb el seu nom i agafen el nom del company. Donarem un temps i quan diguem farem dos grups els que han recuperat el seu nom i els que no.

Farem que un grup es senti discriminant i altre al·legat, i començarem a introduir el tema de discriminació, estereotip, judici i perjudici.

2. Fase d’aprenentatge – Consolidació

Activitat dels gomets:
Es posaran gomets de diferents colors i formes el front de tots els participants, podran veure quin gomet tenen els altres però no el seu.
Els hi demanarem que s’agrupin com ells creguin sense parlar, fent gestos. Normalment es solen agrupar per tenir el mateix gomet, així podrem fer una reflexió sobre que tendim a agrupar-nos amb les persones que sentim iguals a nosaltres i apartar (Discriminar) a les que són diferents.
Activitat de les etiquetes:
La següent activitat constara en una serie d’etiquetes amb diferents noms com (refugiats, sacerdot, policia, bomber, futbolista, persona rica, noi/a musulmà, transsexual, sense sostre, prostituta, ....).
Demanarem als nois que actuïn segons el nom que vegin a l’etiqueta, sense paraules només gesticular.
Després d’una estona ens posarem amb rotllana i preguntarem com s’han sentit i quins gestos han fet. 
Activat del rumor:
Farem que 5 voluntaris surtin de classe. Entrarà primer un, se li llegirà un text i tindrà que explicar-li al segon company, successivament fins l’ultim que ho explicarà a tot el grup.
Ens posarem en rotllana  i explicarem els diferents conceptes que han anat sorgint a la dinàmica.

3. Fase d’aprofundiment i cloenda - Avaluació

És farà una rotllana i es realitzaren unes preguntes per veure si s’han assolits els conceptes. Veure annex nº 1
Avaluació del grup d’aprenentatge (classe)




ÍTEMS
SEMPRE
A VEGADES
MAI
Han entès els conceptes explicats.



S’han mostrat participatius.



Han mostrat interès mentre que es donava les indicacions de les dinàmiques.



Els hi ha costat col·laborar.



Ja coneixien els conceptes explicats durant la dinàmica.



Han reflexionat sobre els continguts



Han confos els conceptes explicats.



Observacións:

Preguntes :


  1. Saps que és la interculturalitat?
  2. Què és el perjudici?
  3. Què es l'estereotip?
  4. Què es la diversitat cultural?
  5. Què creus que es la desigualtat?

viernes, 31 de marzo de 2017

mp-8 Mediacio REVISTA EL PEL.LICULER- NEREA, ALBA, GEMMA I SILVIA 2 INSO B

El Pel·liculer 3.png

Si ens parem a pensar en la pel·lícula d’Eduardo Manos Tijeras de seguida ens adonarem que es donen diversos conflictes, amb diversos protagonistes i en diferents ambits.


A continuació analitzarem alguns d’aquests, posant enfàsis sobretot en l’àmbit comunitàri.  


Àmbit comunitari

Precisament en aquesta pel·lícula la comunitat de veïns en la que es dóna l’argument té molta importància, doncs els veïns i sobretot les veïnes participen activament en la trama.

Al començament de la pel·lícula ens va sorprendre com les veïnes es mostraven encuriosides de conèixer a Edward, i com van organitzar una barbacoa per a que tots el poguessin conèixer.


  1. Fomentar la convivència cívica de la ciutadania, fent-la particip de la gestió de les seves diferències:

Les veïnes no tarden massa en integrar a l'Edward en la seva comunitat, ja que organitzen una barbacoa i compten amb la col·laboracio de totes les famílies per fer diverses festes i activitats per així fomentar la convivència de tot el veïnat.

Per tant la pel·lícula reflecteix l'acceptació de les seves diferències.

En el personatge de Peg veiem molt clara aquesta intenció de foment de la bona convivència i aceptació de les diferències ja que aposta per la integració de l'Edward en tot moment.

  1. Millorar la comunicació i el diàleg entre tots els membres de la comunitat:

Com ja hem dit abans la Peg és una dona que durant tota la pel·lícula s’esforça per a què hi hagi un bon ambient en la comunitat i que intenta millorar la comunicació dels membres de la comunitat i ser escoltada.
Tot i que finalment a la pel·lícula no s’aconsegueix aquesta millora de la comunicació entre els membres de la comunitat pels confilctes que sorgeixen si que observem que existeix la intencionalitat.


  1. Incrementar l’acceptació de la diferència de percepcions i opinions, fomentant la igualtat i el respecte:

Tot i que a la pel·lícula s’intenta incrementar l’acceptació de les diferències i sembla que en un principi s’aconsegueix al llarg del film observem que realment només uns pocs personatges accepten realment a Edward i les seves especials característiques, ja que els altres comencen a tenir una percepció erronea d’ell i acaban considerant-lo una persona perillosa.


Tot i això ens sembla molt important el fet de que la Peg i la seva filla Joyce si accepten plenament a Edward, l’estimen i accepten les seves diferències.

Àmbit familiar:

L’arribada d’una persona nova a una família sempre pot generar algun tipus de conflicte tot i que siguin petits.


En un bon començament no hi ha cap conflicte amb l’arribada de Edward, però la cosa es complica una mica quan la Joyce torna a casa una nit sense avisar i se’l troba dormint a la seva habitació.


Conflicte: La Joyce no sap que hi ha un nou membre a casa seva i s’espanta al veure’l en la seva habitació.
A més es pensa que es un assassí per les mans de tisores.
Edward s’espanta per la reacció de la Joyce i sense voler trenca el seu llit d’aigua.
Per sort la mare, Peg, intervé i li explica rapidament a la seva filla quina es la nova situació de la família.


Conflicte:
Un conflicte més greu ve quan els amics de la Joyce convencen a Edward d’entrar a robar a la pròpia casa d’un d’ells.
Això crea un ambient familiar més tens.

domingo, 22 de enero de 2017

FITXA DEL CONFLICTE-PEL·LICULA UN DIOS SALVAJE- 2º INSO B-Sara, Eva, Marina i Sílvia

  • 2º INSO B                
Alumnes: Eva Mollá, Sílvia Ortiz, Marina Palomas i Sara Rojas


  TIPUS DE CONFLICTE I FITXA D'ANÀLISI



FITXA DE LA PEL·LÍCULA


Resultado de imagen de UN DIOS SALVAJE
Añadir leyenda
  • Pel·lícula: Un Dios Salvaje          
  • Títol original: Carnage
  • Director: Roman Polanski
  • Repartiment: Jodie Foster, John C.Reilly, Kate Winslet, Christoph Waltz
  • País: Espanya,França, Alemanya, Polonoia
  • Any: 2011
  • Genera: Comèdia
  • Versió Cinematogràfica d’una obra de Teatre de Yasmina Reza
Sinopsis:
Tracta d’un conflicte entre dos nens d’onze anys el Zachary i l’Ethan, que s’enfronten amb violència en un parc del Pont de Brooklyn. El motiu de la baralla es que l’Ethan no deixava que al Zachary que entres a la seva banda.
Els pares de la víctima inviten a la seva casa als pares de l’agressor, per resoldre el conflicte. Tanquen un acord i en acomiadar-se comencen una xerrada  amb bromes i frases cordials,  que acaba sent d’un caire violent a mida que els pares van revelant les seves contradiccions i grotescs prejudicis socials.
El conflicte dels nens és un desencadenant d’altres conflictes entre els pares i entre les parelles, és una explosió d’emocions retingudes i de veritats callades.

https://www.youtube.com/watch?v=7Oeh2XPrBKQ


https://www.youtube.com/watch?v=Iuf_kTSf0eo


https://www.youtube.com/watch?v=AvQQniMI7gc&t=8s





FITXA DEL CONFLICTE "UN DIOS SALVAJE"


TIPUS DE CONFLICTES I FITXA D’ANALISI- Títol del conflicte,pel·lÍcula: Un Dios Salvaje
      
  • Escull si és un conflicte mediable o no mediable:
  • MEDIABLES desacords familiars, escolars, amics...
  • NO MEDIABLES si hi ha delictes  submissió, si es vulneren els drets humans, menors o violència...

És necessària una tercera persona per a resoldre el conflicte?
  • Mediador
  • Conciliador
  • Arbitre
  • Facilitador
  • Jutge
PROTAGONISTES
PARTS DEL CONFLICTE
INTERESSOS
POSICIONS
NECESSITATS
Primer nen :Ethan  (el nen agredit amb 2 dents trencats incisius drets)

Segon nen: Zachary (el nen agressor)



pares  de l’Ethan





pares del Zachary
És el lider de la seva banda



Vol formar part de la banda de l’Izan


que els altres pares reconeguin que esta malament el que ha fet el seu fill


minimitzar la situació
no vol al Zachary a la seva banda



entrar en la banda



que demani el nen disculpes



Primera posició es que el seu fill  ha  actuat malament, però ells són ells que prenen les mesures pertinents.
Desprès la posició varia recolzant al seu fill.
tenir poder i ser el cap



tenir amistats i poder jugar amb ells


tenir poder i control sobre la situació





que es solucioni el problema

  •  Segons la seva visibilitat:
  • LATENT (no es reconeix la seva existència  però es manifesta els seus efectes)
  • MANIFEST (és reconeguda per les parts i es fa pública)
  • PSEUDOCONFLICTE (les parts ho viuen com a conflicte però no s’observa)
  • ENDEMIC (les parts han aprés a conviure amb la situació i no volen resoldre-la ja que ho veuen normal)   
  • INVISIBLE (Una de les parts està sotmesa a l’altra, és difícil de detectar)
  • INEXISTENT (Hi ha un desequilibri i la part `perjudicada creu que mereix el que està passant; ho consideren normal)
  • ENMASCARAT (No es manifesta tota la seva magnitut, només una petita part)
  • INSTITUCIONALITZAT (Passa a instàncies formals o jurídiques, s’ha esgotat la resolució en l’àmbit privat)

  • Segons les causes:

  • DE RELACIÓ O CONVIVÈNCIA (Apareix per la convivència com per exemple: laboral, familiar, escolar… Es pot manifestar de manera agressiva com per exemple amb insults)   
  • D’INFORMACIO O DESINFORMACIÓ (Ocasionat per una comunicació defectuosa entre les parts)
  • D’INTERESSOS (Originat per tenir necessitats incompatibles i una de les parts creu que per cobrir-les ha de limitar o sacrificar les de l’altra part. Per exemple: amb els diners.)
  • ESTRUCTURALS (Generat pel propi funcionament del grup i la relació entre els seus membres; “hi ha desigualtats entre les parts.”)
  • DE VALORS (Originat per sistemes de creences incompatibles o diferents)

  • Segons les parts:

  • INTRAPERSONAL (Interior de la persona)
Frustració (quan veus que ets incapç d’assolir les teves metes)
Conflicte d’interessos (Generat quan s’ha d’escollir entre dues opcions incompatibles)
Conflicte de rols (oposició entre diferents àrees de la nostra vida)
  • INTERPERSONAL (Es produeix entre dues persones o més)
  • INTRAGRUPAL (Es produeix en l’interior d’un grup, comunitat, organització…)
  • INTERGRUPAL (Es produeix entre dos o més grups)

  • Quines emocions sorgeixen en el conflicte?
ràbia, frustració, incomprensió

  • Quins valors es veuen reflectits?
empatia, civisme, actituds sexistes i “ridiculitzacions”

PROCÉS

  • Quins creus que són els fets desencadenants?
L’Ethan no vol a l’altre a la seva banda per ser un xivato, la Zachary el pega amb un pal i li trenca els dents.
  • Com s’ha iniciat el conflicte?
Amb una baralla entre els dos nens.

  • Polarització:
Els pares de l’Ethan volen que el Zachary demani disculpes per haver agredit al seu fill. Els pares del Zachary no ho veuen necessari.

  • Quins estereotips es veuen reflectits?
Estereotips de genere (masclisme), d’estatus social.

PROBLEMA

  • Quins són els fets rellevants del problema?

no hi ha atenció als nens, problemes físics causats a l’Ethan i que no es disculpa el Zachary per l’agresio que ha ocasionat.


  • Quina tècnica de resolució de conflictes creus que és millor per aquest conflicte?
  • Negociació
  • Conciliació
  • Transacció
  • Mediació
  • Arbitratge
  • Facilitació
  • Judici